Hur får man hela organisationen att förstå hållbarhetsstrategin för att driva förändring?

Reitan Convenience Swedens, som driver Pressbyrån och 7 Eleven i sju länder, har på kort tid utvecklats till en förebild för sitt llbarhetsarbete i sin bransch. Det har man gjort genom att ta ett holistiskt och vetenskapligt grepp kring frågorna och samtidigt fokusera på affären.

Azote fick i uppdrag att kommunicera Reitan Convenience Swedens banbrytande hållbarhetsstrategi till alla tjänstemän i hela organisationen. Utmaningen låg i att få alla köpmännen, som driver sin egen butik, att förstå riktningen och vad de själv kan göra för att bidra till omställningen. Resultatet blev en pocketbok (“Our rule in the Antropocene”) som gavs ut tillsammans med en lanseingsfilm.  

Under åren har vi även hjälp dem att paketera vetenskapligt grundad omställning på ett transparent och engagerande sätt i hållbarhetsrapporterna för Reitan Convenience & Reitan Convenience Sweden 2023. 

Vi rekommenderar dig att läsa Reitans hållbarhetsrapport från 2023. Den är inspirerande och nytänkande och visar helt transparent alla siffror och utmaningar. Ladda ner här

Vill du veta mer?

Har du inte arbetat med oss tidigare? Hör av dig! Vi hjälper er att ta nästa steg i er hållbarhetskommunikation och säkerställa att ert budskap når fram, med affärsnyttan i fokus. 

Fler liknande uppdrag

Forskning

Vi hjälper forskare att kommunicera sina forskningsresultat till beslutsfattare, företag och samhälle.

Läs mer

Företag

Vi hjälper företag att omvandla den senaste forskningen till affärsnytta på resan mot en hållbar affär.

Läs mer

Samhälle

Vi hjälper civilsamhället att växla upp sin kommunikation för ökad impact. 

Läs mer