Webbinar – Våga kommunicera! Greenhushing är inte lösningen.

I en tid där både företag och konsumenter ställer allt högre krav på hållbarhetsansvar, är det viktigare än någonsin att företag inom både B2B och B2C vågar kommunicera sitt hållbarhetsarbete på ett trovärdigt och välgrundat sätt. Många företag fastnar dock i ”greenhushing” – rädslan för att bli anklagad för greenwashing, vilket leder till att man inte kommunicerar alls eller alldeles för försiktigt.

Datum: 28 november
Tid: 12.00-12.45

Detta webbinarium är utformat för att ge dig de verktyg du behöver för att bygga varaktiga relationer till kunder, konsumenter och intressenter genom trygg och trovärdig hållbarhetskommunikation.

Vad du får med dig:

  1. Green Claims Directive – 10 punkter du måste förstå.
  2. Skapa trovärdiga och engagerande budskap – retoriska verktyg för att kommunicera hållbarhet på ett sätt som både inspirerar och bygger förtroende.
  3. Ord och fraser att vara försiktig med – exempel på ord som kan uppfattas som vilseledande, och hur du undviker dem.
  4. AI som verktyg – så kan AI hjälpa er att minska risken och identifiera vilseledande gröna påståenden i er befintliga kommunikation
  5. Våga kommunicera – greenhushing är inte lösningen, varför vi måste våga!

 

Välkommen att delta i ett inspirerande och lärorikt webbinarium där vi delar med oss av vår kunskap och erfarenhet och har en givande gemensam diskussion.

Här finns den inspelade versionen av webbinariet.

Olav Törnblom
Försäljning och affärsutveckling

Vill du veta mer?

Har du inte arbetat med oss tidigare? Hör av dig! Vi hjälper er att ta nästa steg i er hållbarhetskommunikation och säkerställa att ert budskap når fram, med affärsnyttan i fokus. 
eller ring +46 70 219 04 06

Fler liknande stories

Forskning

Vi hjälper forskare att kommunicera sina forskningsresultat till beslutsfattare, företag och samhälle.

Läs mer

Företag

Vi hjälper företag att omvandla den senaste forskningen till affärsnytta på resan mot en hållbar affär.

Läs mer

Samhälle

Vi hjälper civilsamhället att växla upp sin kommunikation för ökad impact. 

Läs mer