Resurser
Våra illustrationer har spridits världen över och används nu i en mängd olika sammanhang – något som vi är väldigt stolta över, då vårt motto är ”Share knowledge – Inspire change”. Vi har också gjort mycket annat, exempelvis uppskattade böcker om kommunikation och hållbarhet.
Här har vi samlat de resurser som är mest efterfrågade. Många av dem kan du ladda ner direkt, medan andra är tillgängliga genom att fylla i ett enkelt formulär. Saknar du något? Tveka inte att höra av dig, så hjälper vi dig att hitta det du behöver!
The SDGs wedding cake
Azotes illustration för Stockholm Resilience Centre där SDG-målen visar hur ekonomier och samhällen bör ses som inbäddade delar av biosfären. Denna vision går ifrån dagens sektoriella syn där social, ekonomisk och ekologisk utveckling ses som separata delar.
The Biodiversity Plan
Att bevara planetens biologiska mångfald är avgörande för allt liv på jorden. Därför har FNs komplexa Kunming–Montreal Global Biodiversity Framework översatts till ett visuellt och lättförståeligt språk. Resultatet är The Biodiversity Plan, en kraftfull handlingsplan för att stoppa förlusten av biologisk mångfald och bevara livet på jorden.
Från skaparna av SDG-målen, våra vänner på TND. Läs mer och hämta illustrationerna från www.biodiversityplan.org.
Resurstriangeln
Ett verktyg för att utforska sambanden mellan resursanvändning, klimat och biologisk mångfald. RE:Source-triangeln är ett lätt sätt att börja se de oftast komplexa sambanden mellan vår resursanvändning, klimat och biologisk mångfald.
Triangeln version 1.0 utvecklades på uppdrag av RE:Source.
Läs mer och ladda ner manualen på resurstriangeln.se.
Handbok i kommunikation
Tips, råd och inspiration för dig som kommunicerar omställning inom planetens gränser. Azotes lilla handbok i kommunikation är gratis. Om du bor i Stockholmsområdet är du välkommen att kika förbi vårt kontor och hämta ut ditt ex. Om du bor någon annanstans i landet, fyll i formuläret nedan så skickar vi boken till dig på posten. Läs mer om boken.
Beställ boken
Gröna budskap
Vi har tagit fram sju principer för att undvika vanliga fallgropar och skapa trovärdig hållbarhetskommunikation. Att kommunicera hållbarhet på ett trovärdigt och effektivt sätt har blivit avgörande för företag som vill engagera både konsumenter och andra intressenter.
Innehåll:
- Sju principer för att undvika vanliga fallgropar och skapa trovärdig hållbarhetskommunikation
- Lita: ord att vara försiktig med
- Green Claims Directive – 10 punkter att ha koll på
Ladda ner guiden som pdf
Fyll i dina uppgifter för att ladda ner filen. När du klickar på ”Ladda ner” öppnas filen i detta fönster.