Vi har tagit fram sju principer för att undvika vanliga fallgropar och skapa trovärdig hållbarhetskommunikation. Att kommunicera hållbarhet på ett trovärdigt och effektivt sätt har blivit avgörande för företag som vill engagera både konsumenter och andra intressenter. I dagens alltmer medvetna och skeptiska konsumentklimat krävs att företag är både tydliga och transparenta i sina budskap.
För att guida kommunikatörer i en svårnavigerad värld, har Azote utvecklat en guide med sju principer för att skapa genuina och trovärdiga hållbarhetsbudskap. Den är baserade på retorikforskning om grön marknadsföring och är anpassade efter det nya EU-direktivet. Guiden erbjuder även praktiska riktlinjer för att undvika vanliga fallgropar och bygga långsiktigt förtroende genom hållbarhetskommunikation.
Att kommunicera hållbarhet på ett trovärdigt och effektivt sätt har blivit avgörande för företag som vill engagera både konsumenter och andra intressenter. I dagens alltmer medvetna och skeptiska konsumentklimat krävs att företag är både tydliga och transparenta i sina budskap. Missvisande eller ogrundade påståenden om klimat- och miljöfördelar kan snabbt urholka förtroendet och leda till anklagelser om greenwashing, vilket skadar varumärkets trovärdighet och långsiktiga relationer.
Innehåll:
Vi hjälper forskare att kommunicera sina forskningsresultat till beslutsfattare, företag och samhälle.
Vi hjälper företag att omvandla den senaste forskningen till affärsnytta på resan mot en hållbar affär.
Vi hjälper civilsamhället att växla upp sin kommunikation för ökad impact.
Share Knowledge
– Inspire Change
Azote är en kommunikationsbyrå som omvandlar forskning till kraftfulla budskap med verklig påverkan.
Vi tror på kommunikation som drivkraft för hållbar omställning och långsiktig förändring.
Azote AB
Sveavägen 118
113 50 Stockholm
08-570 198 01
[email protected]
LinkedIn
Instagram
© 2024 – Azote | Kakor och sekretesspolicy