Rundabordssamtal: Hush and Wash? – How to make your green communication trustworthy

Ett rundabordssamtal arrangerat av Forever Sustainable i samarbete med Azote och ZeroMission

I tider av osäkerhet kring reglering finns risk att företag drar tillbaka eller helt slutar kommunicera sina hållbarhetsinitiativ. Men att byta ut ”greenwash” mot ”greenhush” är inte en lösning på problemet, utan någonting som riskerar att bromsa omställningen i tider då vi behöver accelerera.

Välkommen på ett rundabordssamtal där du ges verktygen för att på ett tryggt och enkelt sätt kan kommunicera ditt företags hållbarhetsarbete. Vi visar vad som är viktigt att tänka på för att kommunicera trovärdigt och transparent, och presenterar sju enkla och rättframma principer som kan stödja ert arbete.

Du får också viktiga insikter i hur du kan använda köp av kolkrediter som ett sätt att ta ansvar för den klimatpåverkan ditt företag ger upphov till, samt hur ni bygger en trovärdig kommunikation kring detta.

Vi inleder samtalet med en introduktion av aktuell forskning inom det berörda området och avslutar med en paneldiskussion med inbjudna företag där vi belyser näringslivets väg framåt.

Rundabordssamtalet arrangeras av Forever Sustainable i samarbete med ZeroMission och Azote.

Format
Välkommen på rundabordssamtal på Norrsken House, Birger Jarlsgatan 57C kl. 13.00-15.00 den 26 september.

Mingel!
Efter rundabordssamtalet bjuds alla som vill in till ett mingel i våra (Azote) trevliga lokaler, ett stenkast från Norrsken House på Sveavägen 118 (mitt emot Hard Rock Café).

Välkomna på cava och enklare snacks!

Anmälan nedan. 

Anmälan

Anmälan sker via Forever Sustainables sida. Klicka på knappen nedan.

Fler liknande stories

Forskning

Vi hjälper forskare att kommunicera sina forskningsresultat till beslutsfattare, företag och samhälle.

Läs mer

Företag

Vi hjälper företag att omvandla den senaste forskningen till affärsnytta på resan mot en hållbar affär.

Läs mer

Samhälle

Vi hjälper civilsamhället att växla upp sin kommunikation för ökad impact. 

Läs mer