Genomfört. Se video nedan.
I en tid där energiomställningen är avgörande för både planeten och plånboken spelar kommunikationen en nyckelroll. Hur används egentligen miljöargument för att sälja elavtal och nya energilösningar till konsumenter? Och vilken roll spelar reklam i samspelet mellan samhällsdebatt, kundförväntningar och affärsnytta?
Under detta webbinarium presenterar Erik Bengtson, retorikforskare vid Uppsala universitet och Södertörns högskola, en unik kartläggning av 60 elbolags annonser på sociala medier. Han delar insikter om vilka typer av hållbarhetsargument som används, vilka möjligheter som finns – och vad han ser som utmaningar.
Webbinariet arrangeras i samarbete med kommunikationsbyrån Azote, som ger dig sju retoriska verktyg för att kommunicera hållbarhet på ett sätt som både inspirerar och bygger förtroende. Vi avslutar även med en genomgång av vårt AI-verktyg som kan hjälpa er att identifiera och minska risken för vilseledande gröna påståenden i er befintliga kommunikation.
Agenda:
Vi hjälper forskare att kommunicera sina forskningsresultat till beslutsfattare, företag och samhälle.
Vi hjälper företag att omvandla den senaste forskningen till affärsnytta på resan mot en hållbar affär.
Vi hjälper civilsamhället att växla upp sin kommunikation för ökad impact.
I Azotes nyhetsbrev får du ta del av de av de senaste inom hållbarhet, kommunikation och de utmaningar som formar vår framtid. Fyra gånger om året förser vi dig med insikter och perspektiv som hjälper dig i din kommunikation eller stärker ditt hållbarhetsarbete.
Share Knowledge
– Inspire Change
Azote är en kommunikationsbyrå som omvandlar forskning till kraftfulla budskap med verklig påverkan.
Vi tror på kommunikation som drivkraft för hållbar omställning och långsiktig förändring.
Azote AB
Sveavägen 118
113 50 Stockholm
08-570 198 01
[email protected]
LinkedIn
Instagram
© 2024 – Azote | Kakor och sekretesspolicy